Regulamin konkursu
REGULAMIN KONKURSU „Prawo w tłumaczeniu”
§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Konkurs pod nazwą „Prawo w tłumaczeniu” zwany dalej ,,Konkursem” organizowany jest na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej.
- Przedmiotem Konkursu jest przetłumaczenie wybranego fragmentu dokumentu z zakresu prawa z języka polskiego na wybrany język obcy: angielski, niemiecki, francuski, hiszpański, włoski, rosyjski, szwedzki oraz japoński (maksymalnie dwa języki do wyboru).
- Celem Konkursu jest popularyzacja wiedzy i umiejętności z zakresu przekładu prawnego.
§2 ORGANIZATORZY, SPONSORZY I PARTNERZY
- Organizatorem Konkursu jest Studenckie Koło Naukowe Juryslingwistyki Uniwersytetu Warszawskiego, wpisane do rejestru Uczelnianych Organizacji Studenckich UW pod numerem 405, zwane dalej „Organizatorem”.
- Sponsorem Konkursu jest Wydawnictwo C.H. Beck.
- Patronem Konkursu jest Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce.
- Partnerem Konkursu jest Stowarzyszenie Tłumaczy Polskich (STP).
§3 UCZESTNICY KONKURSU
- W Konkursie mogą brać udział studenci oraz absolwenci (2024) szkół wyższych, które mają swą siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Liczba uczestników Konkursu jest nieograniczona.
§4 ZADANIE KONKURSOWE
- Zadaniem konkursowym jest przesłanie Organizatorowi w wyznaczonym terminie przekładu pracy konkursowej.
- Uczestnik konkursu przesyła pracę konkursową w wyznaczonym terminie przez formularz zgłoszeniowy umieszczony na stronie Koła (https://juryslingwistyka.ils.uw.edu.pl/).
- Uczestnik przesyła wraz z pracą zgłoszenie zawierające: imię, nazwisko, adres do korespondencji, nazwę uczelni, kierunek i rok studiów oraz zgodę na publikację swoich danych i pracy – w przypadku wygrania konkursu.
- Przesłanie zgłoszenia, o którym mowa w ust. 3 jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby Konkursu.
- W przypadku nieotrzymania w terminie 3 (trzech) dni potwierdzenia o otrzymaniu zgłoszenia uczestnik powinien skontaktować się z Organizatorem drogą mailową (sknj.kn@uw.edu.pl).
§5 KALENDARZ KONKURSU
- Zgłoszenia do Konkursu odbywają się w terminie: od 1 marca 2025 r. do 31 marca 2025 r.
- Wyniki ogłosi Komisja Konkursowa w dniu 1 maja 2025 r.
- Wyniki zostaną opublikowane na stronie internetowej Organizatora.
§6 ZASADY KONKURSU
- Uczestnik przesyła przekład w wyznaczonym w terminie.
- Uczestnik Konkursu może przesłać tylko 1 (jeden) przekład na dany język.
- Praca konkursowa nie może mieć więcej niż 1 (jednego) autora.
- Uczestnik może zgłosić maksymalnie 2 (dwa) przekłady (na różne języki).
- Prace sprawdzane są anonimowo.
§7 INFORMACJE O PRZEBIEGU KONKURSU
Na zakończenie Konkursu Organizator na stronie internetowej opublikuje relację z przebiegu Konkursu.
§8 WYŁONIENIE ZWYCIĘZCÓW
- Po upływie terminu składania prac Komisja Konkursowa wyłoni zwycięzców w każdej kategorii językowej.
- Komisja Konkursowa zastrzega sobie prawo innego podziału nagród.
- Ze zwycięzcami Organizatorzy skontaktują się drogą mailową.
§9 ZASADY PRZYZNANIA NAGRÓD
W Konkursie przyznawane są dla zwycięzców nagrody książkowe Wydawnictwa C.H. Beck.
§10 KOMISJA KONKURSOWA
- Organizator Konkursu powołuje Komisję Konkursową w skład, której wchodzą:
- Opiekun naukowy Koła – Przewodniczący,
- Prezes Koła lub inny upoważniony przedstawiciel Koła – wiceprzewodniczący,
- wyznaczeni członkowie Koła.
- Komisja Konkursowa zajmuje się w szczególności prawidłowym przebiegiem konkursu, kodowaniem prac, ogłaszaniem listy nagrodzonych, interpretacją przepisów niniejszego Regulaminu oraz rozstrzyganiem związanych z Konkursem sporów.
- W przypadku naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu, Komisja Konkursowa podejmie decyzję o wykluczeniu z Konkursu uczestnika.
- Komisja Konkursowa może w każdej chwili podjąć decyzję o przerwaniu konkursu bez podania przyczyny.
§11 JURY
- Organizator Konkursu powołuje jury, w skład którego wchodzą specjaliści z zakresu przekładu prawnego na poszczególne języki konkursowe oraz osoby wyznaczone przez Sponsorów, Patronów i Partnerów Konkursu.
- Jury sprawdza zakodowane prace.
§12 REKLAMACJE
- Reklamacje co do wyniku konkursu mogą być zgłaszane pisemnie na adres mailowy Organizatora (sknj.kn@uw.edu.pl) w terminie 3 (trzech) dni od opublikowania wyników konkursu.
- Reklamacje mogą zgłaszać tylko uczestnicy konkursu.
- Pisemna reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko, dokładny adres uczestnika Konkursu, jak również dokładny opis i wskazanie przyczyny reklamacji.
- Reklamacje rozpatrywane będą przez Organizatora niezwłocznie po złożeniu reklamacji.
- Decyzja Organizatora w przedmiocie reklamacji jest ostateczna i wiążąca.
§13 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Nagrody nie podlegają wymianie na ekwiwalent pieniężny.
- Organizator zastrzega sobie prawo do opublikowania listy zwycięzców z podaniem ich imienia i nazwiska, na co uczestnicy wyrażają zgodę.
- Zgłoszenie udziału w Konkursie oraz wzięcie w nim udziału oznacza zgodę na warunki niniejszego Regulaminu.
- Organizator zastrzega sobie prawo unieważnienia Konkursu w każdym czasie.
- Niniejszy Regulamin jest dostępny na stronie Organizatora (https://juryslingwistyka.ils.uw.edu.pl/).